KNIE

Pijn aan de knie kan als oorzaak hebben overbelasting, gescheurde meniscus, gescheurde kruisband, klachten rondom de knieschijf en/of beschadiging van het kraakbeen.

RUG

De meest voorkomende rugproblemen hebben te maken met een zware en ongelijkmatig verdeelde druk op de tussenwervelschijven.

SCHOUDER

Last van uw schouder? Een veel voorkomende klacht is een ontsteking van het slijmbeurs, een probleem aan het gewricht of instabiliteit van de schouder.

VOET

Onder de voet bevindt zich een dikke peesplaat die de voet stabiel maakt bij het staan en lopen. Deze kan ontstoken raken, deze klacht wordt dikwijls hielspoor genoemd.

SCHEENBEEN EN KUIT

De meest voorkomende problemen aan scheen en kuitbeen hebben te maken met een scheuring of overbelasting van de spieren rondom deze twee gewrichten.

REUMA

Reuma is een verzamelnaam voor meer dan 100 verschillende aandoeningen van je ‘bewegingsapparaat’, die niet door een ongeval zijn veroorzaakt. De meest voorkomende zijn: auto-immuunziekten/ontstekingsreuma, artrose, jicht, osteoporose
weke delen-reuma.

NEK

Last van pijn in uw nek? Nekklachten ontstaan dikwijls door een slechte houding, stress, intensieve sportbeoefening en allerlei soorten ongevallen.

LONGEN

Een longaandoening als astma, COPD of longfibrose kunnen leiden tot aanpassingen in uw leefstijl.

KAAK

Kaakproblemen zijn vaak niet gevaarlijk, maar wel erg vervelend en ook veel voorkomend.

HEUP

De functie van de heup is het dragen en voortbewegen van het lichaam. Ook kan er bij klachten van de heupregio een relatie zijn met blessures van rug en knie. Klachten gelieerd aan de heup zijn, liesklachten, slijmbeursontsteking of shapping hip.